Ostatnio na temat plakatów Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOSP) w przestrzeni miejskiej zawrzało. Warto przyjrzeć się temu zjawisku z perspektywy projektowania graficznego, bo to więcej niż tylko plakat – to przykład na to, jak projektowanie może wpływać na odbiór i przekaz.
Plakat, który wywołał burzę, zastosował różne elementy, aby zmodyfikować przekaz i nawiązać do polskiej flagi, takie jak słowo „my”. To interesujący przykład projektowania, które wprowadza hierarchię elementów, fontów i dodatkowych elementów, aby prowadzić użytkownika po ważnych elementach procesu. To może być skuteczne w przekazywaniu informacji i pomagać użytkownikom zrozumieć, co jest istotne.
Jednak warto zauważyć, że tego rodzaju praktyki projektowe mogą również wywoływać kontrowersje. Często postrzegane są jako dark patterny, czyli nieetyczne praktyki optymalizacji konwersji, które manipulują użytkownikami i ukrywają niewygodne informacje.
Oficjalna narracja Fundacji mówi, że to wszystko było przypadkowe, ale wielu obserwatorów ma wątpliwości. Warto prowadzić dyskusję na temat etyki projektowania graficznego i zastanowić się, jak projektowanie może wpływać na nasz sposób myślenia i podejmowania decyzji.
Mimo kontrowersji warto pamiętać, że głównym celem plakatów WOSP jest walka z sepsą, co zasługuje na wsparcie i uznanie. Jednakże sposób, w jaki przekazywane są te informacje, jest ważnym tematem do refleksji.
UX w praktyce
Twitter dla UX-a, analityka, PM-a? Właśnie tak! Szybkie, ale merytoryczne wpisy o polskim i zagranicznym tworzeniu produktów cyfrowych.
Ostatnio na temat plakatów Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOSP) w przestrzeni miejskiej zawrzało. Warto przyjrzeć się temu zjawisku z perspektywy projektowania graficznego, bo to więcej niż tylko plakat – to przykład na to, jak projektowanie może wpływać na odbiór i przekaz.
Plakat, który wywołał burzę, zastosował różne elementy, aby zmodyfikować przekaz i nawiązać do polskiej flagi, takie jak słowo „my”. To interesujący przykład projektowania, które wprowadza hierarchię elementów, fontów i dodatkowych elementów, aby prowadzić użytkownika po ważnych elementach procesu. To może być skuteczne w przekazywaniu informacji i pomagać użytkownikom zrozumieć, co jest istotne.
Jednak warto zauważyć, że tego rodzaju praktyki projektowe mogą również wywoływać kontrowersje. Często postrzegane są jako dark patterny, czyli nieetyczne praktyki optymalizacji konwersji, które manipulują użytkownikami i ukrywają niewygodne informacje.
Oficjalna narracja Fundacji mówi, że to wszystko było przypadkowe, ale wielu obserwatorów ma wątpliwości. Warto prowadzić dyskusję na temat etyki projektowania graficznego i zastanowić się, jak projektowanie może wpływać na nasz sposób myślenia i podejmowania decyzji.
Mimo kontrowersji warto pamiętać, że głównym celem plakatów WOSP jest walka z sepsą, co zasługuje na wsparcie i uznanie. Jednakże sposób, w jaki przekazywane są te informacje, jest ważnym tematem do refleksji.