Strona główna / Grywalizacja Orlenu w aplikacji Vitay
Mikroblog

Grywalizacja Orlenu w aplikacji Vitay

Elementy grywalizacyjne (a więc wprowadzenie elementów znanych z gier, jak zdobywanie kolejnych etapów, punktów, osiągnięć), to znany i lubiany mechanizm w User Experience. Możliwy do zastosowania w niemal każdej branży (swego czasu wszedł w temat nawet mBank, ale chyba się nie przyjęło. Mój znajomy komentował wtedy, że to zbyt „niepoważne”, jak na bank).

Tym razem do zabawy zaprasza Orlen z aplikacją Vitay. Działa to tak, że zebrane za tankowania punkty można wymienić na nagrody. A te z kolei przedstawione są jako sekcja na stronie głównej, którą w ich przypadku można konfigurować i ustalać własne cele punktowe. Działa to świadomość klientów na kilku poziomach:

  • Jestem zaangażowany w proces, śledzę postęp i odczuwam zbliżanie się do niego
  • Cele nie są narzucone, sam wybieram, co mnie interesuje
  • Czuję, że zakupy dają większą korzyść, bo dodatkowo zbieram punkty, które wymienię na nagrodę
  • Trudnij porzucić zakupy na tej stacji, gdy jest się w środku zbierania punktów (szkoda, by nagroda przepadła)

Sporo korzyści dla biznesu w zakresie optymalizacji konwersji w zamian za nagrodę w postaci kawy czy hot doga za kilka złotych, co?

 

UX w praktyce

Twitter dla UX-a, analityka, PM-a? Właśnie tak! Szybkie, ale merytoryczne wpisy o polskim i zagranicznym tworzeniu produktów cyfrowych.

Chcesz coś opublikować? Napisz: hello@webmetric.com

    Bądź na bieżąco z wiedzą o User Experience!